"Зависимостта" в блог "Богословие" 

 В блог "Лирика" - "Остана ми една забава"

 Философските статии на Дiана Харчук ТУК

13 април 2018

Отхапаха ли ми ухото и Всесветейшият Вартоломей

"А горният Ерусалим е свободен, който е [на всички] майка" (Галатяни 4:26)
Седя си аз (седнал) в една от камерните конферентни зали на ФК във Варна преди години, премрежил съм клепки, за да не се вижда как очите ми светят, отпивайки издълбоко маскираната в половинлитрово шише от минерална вода "Девин" водка "Собиески" и ме прикълвават току по лудата глава щъркелите, докато отвреме-навреме ме щипят дяволи по гъза... 

Всичко това се развива в един предишен живот, дайте да се разберем още от самото начало, за да не стане тепърва някое недоразумение!

До мене седи най-голямата ми любов в живота (предишния) за всички предишни времена, много хубава, ужасно развратна и на всичкото отгоре омъжена, а последното съм го разбрал, както винаги, с фатално за моята влюбчивост закъснение... Пред мене са едни женуря-богословки на трибуните, които още тогава Иван Желев определи много сполучливо като "хлевоусти каки" и се кикерчат умно, ако знаете значението на тоя варненски лаф. "Църквите Сестри това", "Църквите Сестри онова" повтарят, а тоя израз, който явно съвсем наскоро са научили или поне едва сега са намерили повод да употребяват публично и много се гордеят с него, им лепне като мед по устните, когато се доволни, а поядосат ли се, разнасят го като свинкя блажен вестник.

- Какво е пък това "църкви-сестри"?! Супер глупаво ми звучи! - възмущава се Меденка.
- Така е прието да се наричат Поместните църкви сред различните народи помежду си, Любов моя - опитвам се да ги оправдая.
- Няма значение, - сопва се тя нежно - все пак звучи странно, чак извратено!!

Аз вътрешно се съгласявам, заглеждайки се в диалогизиращите три лектореси и въздъхвам. Представям си, Боже прости, а вие пак извинете и пак вземете предвид, че става дума за предишния ми живот, инцестен групов секс с тризначки. 

Тя прочита мислите ми, щото по онова време имахме като че телепатично-метафизична връзка помежду си (преди още да ми рече в някои моменти "Дръпни ме за косата!", косата й вече се намираше навита около китката ми), затова сега за наказание ме захапва скришом силно за ухото, а аз изпищявам. Всички се обръщат стреснати и тогава установявам, че дядо Кирил през цялото време ни е наблюдавал двамата и в момента е по-червен от домат... Още по-червен съм го виждал само, когато по време на същите събития в залата на Община Варна, където аз, гладко избръснат, небрежно елегантен и пак леко пиян, подобно истински английски джентълмен, се изправих и заявих публично на домъкнатия незнайно откъде от Пламен Сивов Клаус Кенет, че е парахаризматичен полуидиот... Но това е втора история.

Ето как разбрах, благодарение на "трите грациии" (за който предпочита Рубенс) или "вещиците на Лейди Макбет" за обичащите Шекспир (всичко, знаем ние добрe, е въпрос на вкус) за "Църквите-сестри". Години по-късно научих от Негово Светейшество Софийския Митрополит и Български Патриарх +Неофит (с дълбокоуважаемия от мене понастоящем викарий Епископ +Поликарп Белоградчишки) за Църквата Майка в Константинопол, "майката на всички славянски църкви", както сега настоява и не спира да подчертава Всесветейшият Вартоломей, заради чиито именно лафове замалко да ми отхапят ухото тогава. Научих го благодарение на едно негово приветствено слово към Вселенския Патриарх на Негово Светейшество Българския Патриарх и Софийски Митрополит г-н, г-н и г-н +Неофит. Алилуя и Амин+++

* * *

Имаме значи една Вселенска Патриаршия, разположена в град Истанбул, в квартала му Фенер, на територията на Република Турция, дето е секуларна държава с ислямски традиции. Патриархът не може да пътува в свещеническите си одежди в турските авиолинии, там е длъжен да бъде цивилен, подобно на всеки турски гражданин. Реалната му пастирска и канонична власт се разпростира върху няколко епархии в Северна Гърция, преотстъпени от Еладската Православна Църква, "колкото да не е без хич". Дълги векове Вселенските Патриарси получават назначението си от Султаните срещу солидни рушвети и подли братоубийствени интриги, Еладските митрополити пък от гръцкото Републиканско светско правителство днес.

Реалната сила на Фенер (и милионите долари, с които бе и направен събора на о. Крит) е от масоните, САЩ, Ватикана, ССЦ.

Църквата дъщеря на Фенер - БПЦ-БП, даже Първородна, която се явява сестра на Църквата във Вардарска Македония, ето е напът да стане "внучка" на Фенер или щерка-изтърсак, чиято майка също е във Фенер, иска да стане майка на сестра си... Следите ли ми мисълта?! Сестрата македонка няма нищо против да приеме сестра си българката за майка. Тя иска това според нас временно и формално, не го иска сиреч от сърце, но това е друга тема. Гръцката (или по-точно турската, както вече уточнихме) сестра обаче е против, защото много иска да й викат "мамо". Така тя ще избегне неудобството да я мислят предимно и най-вече за метреса на юдо-масонската централа в Лондон с пипала във Ватикана и Вашингтон.

А за майчинството на БПЦ впрочем си има основания - Охридската Архиепископия почти от създаването си още, е в диоцеза на Българските Патриаршии - Преславската и Търновската. Със Софийската Патриаршия обаче има проблем. Подобно на Фенерската, командавна столетия от турците, която е и още в поза на съобразяване с турските власти, митрополитите и патриарсите на българите са назначавани през последния почти век първо от комунистическата тоталитарна власт, а сетне издигани от произлязлата от нея олигархия и групировки в България...

* * *

И като говорим за канони и история, аз искам накрая да задам един профански въпрос. Имам на това право, щото съм най-уважаваният богослов сред профаните и радващ се на най-голямо снизхождение профан сред богословите в БПЦ.

Искам да попитам какви са тия спорове за майчинства между Автокефални Църкви с Патриаршеско достойнство? Не е ли това папизъм, не е ли същото, за което имаше претенция Рим в Средновековието? Да бъде "майка на всички" Древни Патриаршии, черешката на Древната Пентархия? Ако на българи, сърби, руси, грузинци е дадено Патриаршеското достойнство еднаж и то може да се отнеме само от Велик Събор, Всеправославен, само заради ерес, разкол и схизма, за какви майки, по дяволите, си говорим тука?!

Не беше ли "една Майката на всички нас", според Блажения Павел - Йерусалим, но не земният, ами горният, Небесен? По една единствена причина - че е свободен не само от фарисеи и садукеи, от римски езически или папски "понтифекси", от Високата Порта или Ердоган, от гръцкото или българско правителство, от ДС и КГБ, от Тито и наследниците му, от мафия и олигарси, ами и защото в него възлезе Христос-Бог.

И още един въпрос имам, отправяйки го към митр. Йован Зизиулс - придворният философ сред богословите и историк при философите на Всесветейшия Вартоломей. Ако философията ратува срещу нацистката спекулация с историческата "справедливост" още от Любе, защо кръжокът богослови около Вартоломей се опитвате да вплете утопичната историческа правда в богословието и каноните?! 

следва: Нации, Апостоли и Призраци

Няма коментари:

Публикуване на коментар